لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
سلطه فرانسوی یوونتوس و ترس ایتالیایی موناکو

سلطه فرانسوی یوونتوس و ترس ایتالیایی موناکو

یوونتوس در بازی امشب در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر موناکو به دنبال حفظ رکورد صددرصدی خود است؛ بیانکونری در 10 بازی قبلی با تیم های فرانسوی در مراحل حذفی 10 برد به دست آورده.

یووه با پیروزی  2-0 این هفته برابر لاتزیو اختلاف خود با دو تیم تعقیب کننده رمی را به 15 امتیاز رساند و فقط روی کاغذ چهارمین قهرمانی متوالی اش قطعی نشده اما در مسیر نخستین حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بعد از سال 2003 است.

با توجه به شرایط کنونی یووه در ورزشگاه لویی دوم بخت اول پیروزی است چون علاوه بر موفقیت این تیم، موناکو هم از شش دیدار با تیم های ایتالیایی فقط یک برد داشته و در چهار بازی آخر خانگی خود در رقابت های مختلف طعم پیروزی را نچشیده.

تیم ماسیمیلیانو آلگری هفته گذشته با پنالتی آرتورو ویدال که جنجال زیادی پیرامونش درست شد، به پیروزی رسید و در این بازی به دنبال سومین برد متوالی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان این فصل است بعد از پیروزی هایی که در زمین مالمو و بوروسیادورتموند به دست آورد. تنها غایبان یووه در این دیدار مارتین کاسرس و پل پوگبا هستند.

در بازی رفت یووه تیم برتر بود اگرچه موناکو هم فرصت هایی داشت و میتوانست به وسیله یانیک فریرا کاراسکو و دیمیتار برباتوف به گل برسد.

اما تیم ایتالیایی غرق در اعتماد به نفس است. آنها از 9 بازی آخر خود هشت تا را برده اند و تنها گلی که در این دیدارها خورده اند برابر پارمای ته جدولی بود که یووه با تغییرات زیادی که در ترکیبش داشت مغلوب این تیم شد.

بر عکس یوونتوس و آلگری، موناکو و مربی پرتغالی اش لئوناردو ژاردیم، روزگار خوبی را در هفته های اخیر نداشته اند. نگرانی اصلی او کنترل بهترین خط حمله سری A است در حالی که هافبک دفاعی خود، ژرمی تولالان را به دلیل مصدومیت همسترینگ در اختیار ندارد. لاسینا ترائوره نیز به دلیل مصدومیت بازی نمی کند.

در واقع بعد از پیروزی یک-3 در زمین آرسنال در ششم اسفند فرم موناکو روند نزولی داشته. آنها در خانه با دو گل مغلوب تیم لندنی شدند و تنها به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان خزیدند. این تیم بعد از اینکه نتوانست در تورین نتیجه ای بهتر از شکست صفر-یک بگیرد تنها به تساوی یک-یک با رن قناعت کرد. این نتیجه امیدهای موناکو برای قهرمانی را از بین برد ضمن اینکه این تیم در هفت بازی آخر خود تنها دو برد داشته.

موناکو که شش امتیاز با تیم های صدرنشین لیون و پاری سن ژرمن فاصله دارد و نسبت به این تیم پاریسی یک بازی کمتر انجام داده، چاره*ای ندارد جز اینکه از ابتدای بازی امشب برای فتح دروازه یووه تلاش کند و برای نخستین بار بعد از سال 2004 به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان صعود کند در غیراین صورت فصل آنها چندان موفق به پایان نمی رسد. آن سال آنها به فینال رسیدند و با سه گل مغلوب پورتوی ژوزه مورینیو شدند. البته نباید از نظر دور داشت که موناکو در تابستان گذشته دو ستاره خود جیمز رودریگز و رادامل فالکائو را از دست داد و با قرارگرفتن در رده سوم می تواند به لیگ قهرمانان برگردد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
احمد رضا نیک اقبال
احمد رضا نیک اقبال«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: